Verkeer, vervoer en waterstaat
Verkeer en vervoer
Wat willen we bereiken?
Verschuiving naar meer duurzame vervoerswijzen |
Door te investeren in openbaar vervoer en fiets- en voetgangersmaatregelen zetten we in op een verschuiving van auto naar duurzame(re) vervoersvormen. |
Een verkeersveilige stad |
Met de aanpak van black spots en door de aanleg van schoolzones werken we aan een verkeersveilige stad. |
Aantrekkelijke en leefbare openbare ruimte |
Dit doen we door het (her)inrichten en beheren van de openbare ruimte. De kwaliteit van leven staat hierbij voorop. We zetten in op klimaatbestendige maatregelen en het verhogen van de verblijfskwaliteit. |
Effectindicatoren | Realisatie | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting |
---|---|---|---|---|---|---|
2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | |
% duurzaam vervoer in de modal split | 60% | ≥60% | ≥61% | ≥61% | ≥61% | ≥61% |
Rapportcijfer bereikbaarheid van het centrum | 7,2 | 7,4 | 7,4 | 7,4 | 7,4 | 7,4 |
Aantal ernstige verkeersongevallen | 86 | 77 | 73 | 69 | 66 | 63 |
% inwoners dat tevreden is over inrichting en onderhoud openbare ruimte | 75% | >75% | >75% | >75% | >75% | >75% |
Basiskwaliteit schoon en netjes | 95,5% | 90% | 90% | 90% | 90% | 90% |
Basiskwaliteit wegen | - | 87% | 88% | 89% | 90% | 90% |
Basiskwaliteit civieltechnische kunstwerken | 92% | 90% | 90% | 90% | 90% | 90% |